Gelat de tiramisú o l'únic postre capaç de fer saltar la dieta a la meva mare!



Una mare, qui t’ha parit, que va patir uns terribles dolors durant el part. Si a sobre, la criatura en qüestió, pesava 4,200 kg doncs....què us he de dir...!

 
No li he posat fàcil a ma mare! Desde el mateix dia en que vaig nèixer. Diu la llegenada que el meu pare em va mirar i va veure una nena vermella, quasi granatosa , peluda i amb quelcom verd a la boca i no va poder evitar pensar que no havia vist cosa més lletja a la vida. La meva mare em conta que vaig plorar i plorar i plorar..la meva àvia em conta que vaig plorar i plorar i plorar, el meu pare, que em conta? Que un dia em va tirar a sobre el llit a veure si parava de plorar...I fins i tot la meva cosina gran recorda (desde la seva infància) com jo obria els ulls, obria la boca, agafava aire i després d’uns segons de silenci absolut, començava a plorar amb la força d’un tenor.

Es veu que la meva mare va tenir depressió post part. No m’estranya.

La cosa no va millorar durant mesos en els que no feia altra cosa que plorar, fins que van descobrir que el que em passava era que tenia gana! Diuen els més puristes que és impossible que un dona no tingui llet, que segurament està fent alguna cosa malament! Que li diguin a la meva mare això, que un cop em va enxufar el biberó li va canviar la vida!

Aquesta mare el 19 d'Agost vas fer 59 anys (si mama, ja ho he dit). 

 Una dona estricta amb les seves normes, normes que em van fer arribar a odiar-la i que ara en canvi, són tan valuoses. Hàbits sagrats a casa com menjar sempre tots junts, mai arribar tard a l’hora de les menjades... bé...mai arribar ni 5 minuts tard...el de sempre, el de totes les cases. Actitud imperturbable que t’obligava a complir-les. Dona capaç de pronunciar frases com “tu acabaràs el batxillerat encara que sigui per sobre del meu cadàver” quan la meva germana va passar una supermega adolescència (jo crec que en va passar tres en una).
Dona capaç de no doblegar-se davant cap de les nostres llàgrimes i frases manipuladores de nenes, aguantant amb mà ferma.

Dona que, com totes les mares, també ha pronunciat: "si tots es tiren d’un pont tu també?", "perque ho dic jo", i que, com totes les mares s’han llepat el dit per netejar-te alguna cosa de la cara.

 Mare, en canvi, comprensiva davant les decisions dels altres, sempre. Quan la meva germana va decidir marxar a viure a Xina, la meva mare va contratrestar el meu histerisme i quan la gent li deia:

-          Oh, la deus trobar a faltar! No pateixes?

Ella contestava un:

-          Si és feliç així...- amb un to de veu tranquil que demostra que no menteix.

Que si pateix? I tant, i molt. Com totes les mares, però no et tallarà les ales pel seu patiment.

Les meves decisions sempre passen pel seu filtre, decisions potser banals però que em tranquil·litza que ella em doni “ l’afirmatiu”.

Veig un curs de reposteria que m’encanta, oportunitat única per una plaça que no han pagat. Quan em diuen el preu dubto, no sé si ara m’he de gastar aquests diners....I llavors ve el filtre de la meva mare:



-          La vida són aquestes petites coses, Neus. Apuntat- hi dona.




Dona forta, capaç de gestionar una empresa. Dona capaç de portar o de suportar una malaltia amb dolor que ni tan sols li permet obrir els pots de xampu pel matí i tot i així, no queixar-se.

Em costa veure-la com a empresaria, però quan aconsegueixo objectivitzar-la veig que és bona, segura de si mateixa.

Despistada en noms, capaç de dir-li a una amiga meva Ilerda en lloc d’Iderla (si, vale raret el nom però no cal dir-li Lerda a la noia).

Dona capaç de no entendre cap acudit i riure per dissimular.

Dona capaç d’interpretar les coses més inverosímils i fer-nos plorar a tots d riure. Conversa a familiar (cosins, tiets, avis...) a la taula:

-          Diuen que Marilyn Manson s’ha tret una costella per xuper-se-la!

-          El què xupa? La costella? – pregunta inocentment ma mare.



Mare que em renatava el cabell amb vinagre perque lluís ben maco a risc d’acabar intoxicada.
Mare gens empalagosa que si t’entossudies en no agafar-te la jaqueta un dia de fred, no t’ho deia dos vegades. Deixava que passessis fred i “ja tornaràs”. Quan em tornava a dir que agafés la jaqueta no m’atrevia a discutir-li.

Mare discreta que quan anem a comprar roba li diu a la dependenta que vol “alguna cosa que no cridi l’atenció”. En algunes ocasions aconsegueixo que almenys no es compri res més marró.           

Mare culta que s’informa, que estudia, que mira i remira.

Mare que m’ha incultat la passió pèls llibres i per les noveles de l’Agatha Christie fins al punt que podriem matar a algú sense deixar rastre.

Mare que sempre m’ha donat el seu millor consell “mai no depenguis de ningú”


 En fi, que una mare és una mare i tu mama, ets la millor.

Moltes felicitaaaaats!!!!!



GELAT DE TIRAMISÚ

Recepta de kanela y limon
Per a 8 persones



INGREDIENTS:

3 rovells d’ou

1 vaina de vainilla

125 ml llet

100 gr sucre

500 gr mascarpone

200 ml nata de muntar (35% matèria grasa)

12 bizcochos “savoiardi” d’aquests allargadets

200 ml de cafè

3 cullerades generoses de licor de cafè



MÈTODE:

En primer lloc batrem el sucre amb els rovells d’ou fins que la barreja s’integri i veieu que es torna blanquinosa.

Mentre posem la llet amb l’interior de la baina de vainilla al foc fins arribar al punt d’ebullició. Quan hagi arribat la tirem amb un xorret fi, a la barreja dels rovells anteriors. No deixem de batre lentament.



Un cop ho hem afegit, ho tornem a posar tot al foc sense deixar de remenar i anirem veient que es va espessint durant uns 3 minuts, sense que arribi a bullir (uns 80º).



Ho traiem del foc i deixem refredar completament.

A banda barregem la nata amb el mascarpone. Un cop freda la llet, anem afegint la nata i el mascarpone amb moviments envolvents.



Ho posem a la geladera durant uns 35 minuts a velocitat baixa.

(si no teniu geladera ho heu de treure del congelador cada 45 minuts i batre. Repetir-ho tres vegades. O això diuen, jo no ho he probat mai).



Quan acabeu de batre poseu el gelat en un recipient. Jo he utilitzat aquest de l’Ikea, d’aproximadament dos litres. 




Poseu una capa de crema de gelat i tot seguit, una capa de bizcochos sucats amb el cafè i el licor.

Aneu fent capes en funció de l’alçada del motlle.



Deixeu reposar al congelador un mínim de 5 hores, tot i que a mi m’agrada d’un dia per l’altre.



Bon profit!

CONVERSATION

6 comentarios:

  1. Ohhh que bo deu estar!! Amb el que m'agrada a mi el tiramisu... quina delícia!!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si? Doncs proba-ho Roser perque està molt molt bo! El títol del post és totalment cert!

      Molts petonets i gràcies per comentar!

      Elimina
  2. De gust ha de ser deliciós, i de presència t'ha quedat genial!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies guapa! La veritat és que estava molt, molt bo!Els teus també tene una pinta bonísssimaaa!

      Molte petonets!

      Elimina
  3. Se'm fa la boca aigua. El gelat és d'aquelles coses que em fan perdre el seny! No pararia! A més de tiramisú... genial!

    Una besada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aix...si! Jo també en sóc una viciada!!!! Proba de fer-lo, ja veuràs com t'agradarà!

      Petonets guapa!

      Elimina

Subir